20 mrt Jongens/meisjes-kindermarketing
Staat het prinsesje met de prins klaar? Goed, dan kan ik van start gaan. Want jongens/meisjes-kindermarketing is een serieuze zaak.
Gaat supermarkt Albert Heijn met zijn tijd mee, of worden kinderen volgens ouderwetse rollenpatronen in de markt gezet, ook op plekken waar je het niet verwacht? Taartjes bakken is niet meer alleen voorbehouden aan meisjes, daarom zijn er doosjes decoratiemarsepein met voetbalschoenen voor de jongens en hoge hakjes voor de meisjes.
Verschil moet er zijn. Maar dat gaat nog verder en houdt niet op bij Albert Heijn alleen. Kijk je in het voedingssupplementenschap, dan zijn de seksen daar ook gescheiden: Cars en Prinses, hoe duidelijk kan het zijn. Een eindje verderop, bij de tandpasta zie je dat het effect van de Disneykoeken kan worden weggepoetst met tandpasta waarop dezelfde figuurtjes prijken. Daar hoef je echt geen buil aan te vallen, want die kan worden weggeplakt met een Prinsespleister.
Geen reactie's